Zoek op model

1. Zichttermijn & retourregels

 

Voor je optitune.nl bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling naar je verzonden is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 
 
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het  retourneren. Dit geldt niet voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet i, ongebruikt en onbeschadigd
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

 

  • producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast;
  • artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • Electronica die wij niet 100% kunnen testen zoals tellerunits, ontstekingsdelen en computerdelen 
  • Speciaal voor u bestelde producten

Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen

 

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Komt het artikel later retour dan deze 14 dagen, dan kunnen wij de retour weigeren of kosten in rekening brengen!

 

2. Retourafspraak

 

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

  • Voeg altijd de faktuur bij het pakket.
  • Vraag voor verzenden eerst een RMA nummer aan, via uw klantaccount (inloggen, ga naar uw order en klik op retourzenden)
  • Binnen 48 uur ontvangt u een RMA nummer.
  • Voeg het RMA nummer toe aan het pakket, zonder dit nummer kunnen we niet retour nemen.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één faktuur, voeg dan bij de andere pakketten een brief met daarop je naam, adres en klantnummer.
  • Bij een 'hangend vervoer'-artikel: bevestig de retourbon stevig aan de plastic beschermhoes.

 

 

3. Verzendkosten retourneren

 

Voor het verzenden van de retour naar optitune.nl betaald u in eerste instantie zelf (op het postkantoor). Mocht de retour onder garantie afgehandeld worden, dan vergoeden wij u die kosten later. Is het een retour in de afkoelperiode, dan crediteren wij de verzendkosten niet. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren.

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen enkele dagen na de verwerking weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

 

 

4. Ruilen

 

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.

Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

 5. Creditnota

Een credit nota voor een retourzending in de afkoelperiode krijgt u altijd min de door ons werkelijk gemaakte verzendkosten. Binnen nederland geld voor een standaard zending €6.75. Eventuele andere kosten kunnen wij in rekening brengen voor schade of defecten.  

 

6. Retour volgen

 

Niet alle artikelen worden altijd tegelijk door ons verwerkt, ook als je ze in één keer hebt geretourneerd.  Je ontvangt van ons een bericht via e-mail als de retour is verwekt.
 
Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet verwerkt bij je saldo of (in geval van een iDEAL betaling) teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.